Deprecated: Required parameter $tag follows optional parameter $content in /customers/8/d/5/simtel.se/httpd.www/wp-content/plugins/Ultimate_VC_Addons/modules/ultimate_carousel.php on line 924 Köp & Leveransvillkor – Simtel

Köp & Leveransvillkor

KÖPVILLKOR

Följande information gäller:

Simtel Elektronik & Parabol HB. Organisationsnummer: 969707-2461. Adress: Allmogevägen 6, 177 57 JÄRFÄLLA.

Beställning

Beställningar kan enklast göras via vår webbshop. I vissa fall tar vi emot beställningar via e-post på info@simtel.se eller per telefon. En bekräftelse på beställningen skickas ut till angiven E-postadress så snart varan har sänts till dig. Skulle du inte få någon bekräftelse så kan du höra av dig till oss. För att göra en beställning måste man vara 18 år alternativt ha målsmans godkännande. Simtel förbehåller sig rätten att neka kund ett köp. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.
OBS! Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig på fraktkostnad och Exp.avgift.

Betalningsvillkor

Betalning av varor sker mot postförskott, överföra pengar till vara bankkonto, kortbetalning eller swish.

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms för närvarande 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Simtel inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

Leveranstid

Normal leveranstid är 1- 2 arbetsdagar beroende på var i landet man bor. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via E-post eller per telefon.

Leveranssätt

Alla produkter levereras från vårt eget lager. Detta sker med hjälp av Posten. Postpaket hämtar du själv på postkontoret under normala öppettider.

Reklamation

Simtel tillämpar konsument köplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter. Synliga fel ska anmälas direkt till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 dagar efter leverans.

Garanti

Vi har om inget annat anges 1 års garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan. Om produkterna modifieras med icke officiell programvara så slutar garantin att gälla om felet beror därav. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel.

Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljnings lagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.
OBS! Endast varans inköpspris återbetalas. Postens avgifter återbetalas EJ.
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget. Denna kartong sänds till oss i ett transportemballage som är likvärdigt det som den låg i då den levererades till dig. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen.
Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.
Vad är produktförpackning? Produktförpackning är en särskild framtagen förpackning som är unik för varan, som har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör som erfordras för att kunna sälja varan igen. Detta gäller inte transportemballage, varmed avses ett emballage som inte är framtaget för en specifik produkt och vars syfte endast är att skydda produkten under transporten.
Simtel förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett (gäller även produktförpackning), debitera självkostnadspris för det som saknas. Exempelvis är självkostnadspriset för en fjärrkontroll i normalfallet 400 kr.

Enligt Distansavtalslagens 10 § gäller inte Ångerrätt, om avtalet avser:

. En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Exempel på produkter som tillhör denna punkt är abonnemang.
. En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. Exempel på produkter som faller inom denna punkt är bläckpatroner, kylfläktar, projektorer etc.
. En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits.
. Ingen Öppet köp på följande produkter: Paraboler, Antenner, Motorer, Brännare, Card Link, Mätinstrument, programmerbara moduler, Tuner, Linux-mottagare, programvara mottagare och elektronik komponenter och kretsar o beställningsvara produkter.
. Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller ej företag.

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter. Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt. Inga krångliga betalningssystem som är kopplade till banker eller kreditbolag. Ni behöver alltså inte lämna ut något kreditkorts nummer för att handla hos oss.